NYHED
Vi er blevet til Komponent – Kommunernes Udviklingscenter
Læs mere om Komponent her

Byggesagsbehandling - kontrol og service (modul 2)

Når service, samarbejde og myndighedsbehandling skal forenes.

Fremtidens byggesagsbehandler skal mestre nye roller – fordi du som byggesagsbehandler er en central aktør som fremtidens velfærdsinnovatør.

Som byggesagsbehandler skal du kunne navigere indenfor lovgivningens rammer og samtidig være sparrings og dialogpartner med forvaltningsloven som dit kompas.

Dette modul sætter fokus på dette spændingsfelt samtidig med, at vi går i dybden planloven og dennes kobling med byggeloven.
Vi arbejder desuden med juraen i de skønsmæssige afgørelser og konsekvenser, herunder ansvarregler og de kommunale konsekvenser heraf.

Vi gør opmærksom på at det er et krav, at man har minimum 1½ års erfaring for at deltage i dette modul.

Bemærkninger

Da der på kurset også lægges vægt på den praktiske opgaveløsning, bedes du medbringe en bærbar PC.
Du bedes medbringe bygningsreglementet BR, byggeloven, planloven, forvaltningsloven og offentlighedsloven

Uddannelsen har en overbygning:

Byggesagsbehandling - videregående, som du kan tage, når du er blevet en erfaren og habil byggesagsbehandler. Det fulde udbytte af overbygningen kræver som min. 3 års erfaring med kommunal byggesagsbehandling.

Om modul 1 og 2

Uddannelsen Byggesagsbehandleren er en grundlæggende uddannelse, hvor du får styr på det formelle grundlag for god og korrekt byggesagsbehandling. Uddannelsen består af 2 moduler:
Byggesagsbehandling - grundlæggende (modul 1) og Byggesagsbehandling kontrol og service (modul 2). Modulerne kan tages uafhængigt af hinanden, men det anbefales at tage dem i nævnte rækkefølge.

Undervisere/ Oplægsholdere

Kurset er tilrettelagt i samarbejde med Forum for Danske Bygningsmyndigheder.

Underviserne Faglig koordinator Jan K. Olesen, Chefkonsulent Lisbet Lorenzen og Byggesagsbehandler Thomas G. Frydensbjerg

Målgruppe

Kurset er for erfarne byggesagsbehandlere i kommunerne. Det er et krav at man har minimum 1½ års erfaring.

Prisen er ekskl. moms og dækker undervisning, materialer, forplejning og overnatning i enkeltværelse. Faktura sendes ud 3-4 uger før kursusstart. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristen, hvis der er plads. Tilmeldingen er bindende efter fristen.
Gem som favorit

Vil du vide mere?

Kontakt os i dag