NYHED
Vi er blevet til Komponent – Kommunernes Udviklingscenter
Læs mere om Komponent her

Det grundlæggende kompetencekit til dig, der arbejder i en kommune eller region

At være ansat i en kommune eller en region kræver et helt særligt sæt af kompetencer som supplement til din fagfaglighed. Her får du et overblik over nogle af de kurser og uddannelser, der klæder dig godt på til din karriere i den offentlige sektor.

Hver dag, når du går på arbejde, løser du en vigtig opgave. Du er med til at sikre velfærden i vores samfund, og dit arbejde bidrager også til, at borgerne kan bevare den grundlæggende tillid til den offentlige sektor. En tillid, som er en helt central forudsætning for vores velfærdssamfund.

At være ansat i den offentlige sektor kræver et sæt af helt særlige kompetencer, der ofte rækker udover din fagfaglighed. Mange af kompetencerne knytter sig op på forvaltningsloven, offentlighedsloven og databeskyttelseslovgivningen, mens andre er mere personlige kompetencer, som f.eks. evnen til at forstå og agere i en politisk styret organisation og til at møde borgeren professionelt med åbenhed, saglighed og uvildighed.

Hos Komponent har vi en bred vifte af kurser og uddannelser, der klæder dig på til at arbejde og udfolde din karriere i en kommune eller region. Kurserne og modulerne har både relevans for dig, der netop er trådt ind i rollen som offentligt ansat og for dig, der måske har brug for at få opdateret din viden, fordi du har fået nye opgaver - eller simpelthen bare ønsker at holde dig ajour med udviklingen.

Du kan også tage et kig på vores 10 webinarer, som sætter fokus på vigtige basiskompentecer som f.eks. afgørelser, databeskyttelse, klager, samtykke eller journalisering. Se dem her >>

Kompetencekittet til dig, der arbejder i kommuner og regioner